About Endlessness

Roy Andersson stort zich opnieuw op verloren zielen en eenzame harten.

In About Endlessness worden we meegenomen door de zachte stem van een vrouw. Het is een soort sprookjesstem, een Scheherazade die ons het eeuwige verhaal vertelt. Over de pracht én de wreedheid van het leven. Terwijl zij praat, zien we een priester die van zijn geloof is gevallen, een verregende vader die de veters van zijn dochter strikt, een verslagen leger sjokkend in de kou.

De Zweedse regisseur en reclamefilmer Roy Andersson brak door met zijn derde speelfilm Songs from the Second Floor in 2000. In 2014 won hij een Gouden Leeuw met A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence. Met About Endlessness duikt hij opnieuw in de banaliteit én schoonheid van ons dagelijks bestaan.

We werken tegenwoordig met placering. Je krijgt automatisch een stoel aangewezen, maar je kunt deze aanpassen naar jouw favoriete plek in de zaal. Extra uitleg vind je hier.

De Zweedse filmmaker Roy Andersson confronteert de kijker in zijn nieuwe film ‘About Endlessness’ met de ene na de andere treurige figuur. En toch is het geen mistroostige film. NRC Handelsblad
About Endlessness is een prachtige film, waarmee Andersson bewijst nog lang niet uitverteld te zijn. de Volkskrant

Delen