•  
  •  
  •  
  •  
  •  

Narcosis

Hoe verwerk je iemands dood zonder lichaam of afscheid?

Als medium kan Merel contact maken met overledenen. Als haar eigen man na een professionele duik niet meer boven komt, durft ze dat echter niet meer aan. Als ze via die weg met hem zou communiceren, zou ze voor zichzelf moeten toegeven dat hij er echt niet meer is. En daar is ze na een jaar nog niet aan toe.

Merel, haar twee kinderen: ieder probeert op eigen manier het verlies te verwerken in het Nederlandse rouwdrama Narcosis, zonder lichaam, zonder echt afscheid. Kan dit ontwrichte gezin elkaar weer terugvinden? Het zelfverzekerder speelregiedebuut van Martijn de Jong is de Nederlandse inzending voor de Oscars en Thekla Reuten ontving voor deze rol het Gouden Kalf voor Beste Hoofdrol Speelfilm. De kind-acteurs zijn ook steengoed, en andere belangrijke rol is weggelegd voor het charmante landhuis, waar elk voorwerp of scheur een stroom aan herinneringen kan oproepen.

Luister hier naar de Ketelhuis Podcast over de nominaties voor de Gouden Kalveren.

Op 1 november zijn regisseur Martijn de Jong en producent Trent aanwezig voor een Q&A bij de voorstelling van 18:45 uur. 

Het opmerkelijk genuanceerde acteerwerk van zowel Reuten als de twee jonge acteurs neemt gelukkig ook sceptische kijkers mee in het aangrijpende proces van dit gezin. NRC
Met Oscarinzending ‘Narcosis’ maakt regisseur Martijn de Jong een aangrijpend speelfilmdebuut. de Volkskrant
De Nederlandse Oscarinzending en drievoudig Gouden Kalfwinnaar Narcosis gebruikt de kracht van stilte in een portret van een vrouw die de dood van haar man niet onder ogen kan komen. Het Parool

Delen